tisdag 19 april 2011

Det var inte mycket till utrymme för personalen uppe vid Hornborgarsjön, men allt är bättre än ingenting. Idag har jag varit halvseg, men ändå fått en del saker ur händerna.
På en av utställningarna i Rotterdam hittade Kim och jag en installation, märkligt enkelr en grön filt , ihoprullad mellan två vita plast eller trärullar. Men som sagt inom konstens värld är allt tillåtet och var och en får väl bilda sig en egen uppfattning om det är bra eller dåligt. Nu stundar påskhelgen, vilket inte ger mig vare sig ståpäls eller gåshud, det lutar mer åt en ganska tjatig helg där det skall matas små påskkäringar/påskgubbar med godis av alla de slag. I fjol gav jag påskkäringarna och påskgubbarna varsin morot så de kanske inte återkommer till den här snåle gubben igen, vi får väl se. Tänker ge dem makaroner i år så då vore det väl f-n om jag inte blev av med allt ringande under påskhelgen...
Skåål, jag har slagit upp två fingrar (har ganska smala fingrar) med 12-årig Bowmore Islay och myser i soffhörnan. Tisdag, ja va då? Wirre går att dricka vilken dag som helst dummer...
pappa B

Inga kommentarer: