måndag 4 april 2011

Värt att begrunda!

Fick det här mailet från min gode vän Ingo i Alingsås. Värt att begrunda skrev han. Och visst tusan är det så. Kineserna har mycket skoj för sig, den saken är klar. Nu har jag ju sänt detta till flera hundra idag så jag hoppas att det klirrar till rejält inom fyra dagar

I år kommer vi att uppleva fyra ovanliga datum. 1/1/11, 1/11/11,
11/1/11, och 11/11/11, och det är inte allt. ..
Ta de två sista siffrorna av året då du föddes?
Lägg till den ålder du kommer att bli i år, resultatet kommer att bli 111.
Detta är året för pengar!
I år kommer oktober ha fem söndagar, fem måndagar, och fem lördagar.
Detta händer bara vart 823 år?
Detta hände också under Jan 2011!
Dessa speciella år kallas "Bankiren"?
Ordspråket som förklaras i den Kinesiska Feng-Shui lyder;
Om du skickar detta till åtta goda vänner kommer pengar
att visa sig under de kommande fyra dagarna.
De som inte fortsätter kedjan kommer inte att ta emot?
Det är ett mysterium, men det är värt ett försök!
Lycka till

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kollade om det stämde vad du sa att lägga ihop de två sista siffrorna i året då jag föddes lägga till hur gammal jag blir i år det blev 111 ?
Sigge

pappa B sa...

Hockus Pockus...