tisdag 5 april 2011

Nu snackar folket -FASTA! Hu jeda mig!


-Fasta- detta påfund som någon trådsmal hindu hittat på i ett försök att sväva fritt över den nerskitade floden Gagnes. Självplågeri och nu talar alla om att det är dags att fasta innan badsäsongen börjar, alla damer oavsett ålder lever nu på potatisavkok, i bästa fall en morot, allt för att komma i bikinin man köpte på rea förra badsäsongen. Vilket djävla larv! Låt formerna flöda och blir det lite för mycket lite här och där vad fan, köp en större bikini. Det räcker med att allt fler fyller på överkroppen med en massa inplantat som efter ett tag förflyttar sig från framsidan till ryggen och i värsta fall glider ner och lägger sig som en airbag fram eller bak. Man fyller läpparna med botox och ser ut som en felvänd uppsvullen vagina i ansiktet. Plockar och rycker både här och där. Vart har originalkvinnan tagit vägen, snart är det bara den uppblåsbara plastmadamen som är ärkta? Snälla plåga er inte med detta.

Jodå, jag har allt försökt fasta jag med, tillsammans med kvinnan. Hon grejade det, jag höll ut i tre timmar. Efter första glaset potatisavkok trodde jag att min sista stund var kommen och började leta efte numret till Fonus! Jag lade av direkt! Efter den tredje dagen gick det åter att få kontakt med damen, som när kuren var slut insåg att det är bara hinduerna som får kallsupar av floden som klarar sig skapligt utan fast föda. Den kallsupen innehåller så mycket elände att man står sig hur länge som helst, kan sova på en spikmatta och sitta blixtstilla i 11 timmar (utan att ens pinka), blinka, det gör man.
Nu kokar jag mig en kopp starkt kaffe (Gevalia E-brygg) och sätter mig och filosoferar över min kommande tur till Rotterdame. Ha de så syns vi säkert längre fram under dagen.

2 kommentarer:

Baronessan sa...

Tack för dagens stora garv! "Ser ut som en felvänd uppsvullen vagina i ansiktet" Det sorgliga är att dom som ställer till sig på detta viset tydligen inte ser själva hur dom ser ut. Vad gäller fasta säger jag bara - urk!

Pappa B sa...

Tjenare Baronessan, jag hoppas att de som pumpat sig fulla med olika preparat inte går och hänger sig om de läser min blogg :O)
Tack för att du finns. Nu kommer det rep. från Rotterdam i nästa vecka jag hoppas att du hänger med.