onsdag 4 maj 2011

Akta er för Svenskt Betalsystem i Kungsbacka!

VARNING VARNING VARNING VARNING1
Just nu förekommer det ett företag som säljer olika spelsystem. Det kan vara trav,stryktipset,Lotto mm. Detta är ett postlådeföretag i Kungsbacka med namnet Svenskt Betalsystem. De lovar vinstgaranti och pengar tillbaka om man inte är nöjd. Jag skickade in en svarstalong och fick ett A4 kuvert med några laserutskrifter med några oläsliga siffror på. Detta skulle kosta 298 kronor, kallades för Spelpaket Max 64. Jag sände omedelbart tillbaka kuvertet och meddelade att jag inte önskade detta. Det var den 23 mars. Igår fick jag ett brev från företaget att jag ombads betala, nu 488 kronor och om inte detta gjordes så skulle ärendet gå vidare till Kronofogden och därmed öka med 960 kronor.
Företaget har varken mailadress eller telefonnr och på nummerupplysningen kunde man inte hitta företaget överhuvudtaget. De ombad mig att omedelbart kontakta någon konsumentorganisation, pressen och polismyndigheten.
Detta är nu gjort och givetvis tänker jag inte betala då jag återsänt det s.k Spelpaketet Max 64 samma dag jag fick det.
Passa upp för det här, en riktig bedragare på fri fot. Det förekommer annonser lite här och var om detta system.

2 kommentarer:

Anonym sa...

det är sant jag drabbar med svenskt betalsystem att betala 600 kr för jag aldrig beställt det men jag vet inte vad ska jag göra eftersom svenskt betalsystem har inte telefon nummer.

vem ska hjälpa mig

D sa...

Jag har också blivit drabbad!!
Det är bara att bestrida alla fakturor.