fredag 20 maj 2011

En röst från torget!

-Ja här sitter man, ensam medan matte är inne och springer i klädesaffärerna .Ont i munnen har jag också för jag har varit och skrapat tandsten. -Du stinker i munnen lille vän säger matte och det tror fan det när man bara får stoppa i sig uppblött torrfoder. Inget saftigt ben eller annat gott utan bara den där föbannade burkmaten och blöta müsslin som de envisas att servera, dag efter dag.
Till råga på alla lade man ut över 600 kronor för att klippa mig och sedan så tränger de på mig en röd stickad kofta. Jag är en hane! Jag vill inte bli snaggad, inte heller bli pådyvlad någon stickad kofta när det är + 19 grader i skuggan. OCH INTE EN RÖD! Jag är ju en hanhund fattar ni det. Måste jag gå omkring i en stickad kofta kan den för bövelen vara blå!

Oss emellan, jag har allvarliga planer på att rymma hemifrån. Ut på landet där man kan släppa en skit utan att få en plastpåse i röven innan man har tryckt klart. att få lägga sig under en gran och lyssna på småfåglarna istället för att sitta på en skumgummidyna i fönstret och nästan kvävas av alla avgaser utanför. Bilar och åter bilar, det är det enda man ser.
Jag har även vilda planer att sätta på grannens taxfröken nästa gång det är läge. Det skulle ta hus i helvete det. Matte och grannkärringen är redan i luven på varandra. Men det kanske är säkrast att låta bli. Vem vet de kanske skulle plocka ut stenarna om de visste att det var jag och skulle det bli valpar sitter jag i klistret. Vita strävhåriga taxar det finns ju inte och jag är den enda vithårige hanen i vårat hus.

Näää, jag försökerr stå ut med min tillvaro ett tag till och skulle chansen dyka upp när vi ticker iväg på semester så tar jag den direkt. Både rymmen och påsättningen så klart. Ha det så fint
Clareon Af Dieterspitz, alias Nuppe

4 kommentarer:

Baronessan sa...

Stackars, stackars dig Nuppe. Jag riktigt ser hur du lider. Hoppas på ett bättre liv.

Plupps krypin sa...

Livet är hårt! Du borde ha fått en blå eller grön tröja eller åtminstone blå/gröna ränder.

Anonym sa...

Hallå broder..!
När jag läser din monolog så påminner du om Fridolf Rudin´s monolog "Mitt liv som hund".. Kommer du ihåg den..?
Jag har inte varit synlig på skype då jag haft fel på min dator och skype fungerar inte i den trots att jag installerat om hårddisken. Får lov att uppsöka datadoktorn för åtgärder.
Hoppas ni har det bra där borta i väster. Här har vi stålande sol, men kalla vindar från sydväst.
Vi höres hoppas jag.
BULLIS

Pappa B sa...

Hejsan min damer och kamrat Bullis! Allt bra med den här gubben men det är synd om Nuppe! Kul att ni lämnar lite spår ibland, det piggar upp