lördag 14 maj 2011

Fullt ös på stan idag!

Innerstaden hade sin marknadsdag denna lördag, Sverigedemokraterna med Jimmie Åkesson i högform pratade och sex invandrare och en svensk? (vit i alla fall) tjej blåste i vacumhorn och ropade. Ett 50-tal poliser, pikébilar och hästar fanns på plats men det hela gick städat och fint tillväga, idag i alla fall. "Grands Godingar" firade dagen utanför butiken och erbjöd mig och mitt skrynkliga ansikte en bodylotion för endast 100 riksdaler. När jag frågade om insmorning ingick i priset höll de på att bryta ihop, ni ser ju själva deras reaktion. Musik och udelning av diplom till Göteborg för att man blivit en ekologisk förebild som satsar på ekologiska morötter och ärliga ägg. En skåning äntrade scenen och tog emot diplomet av en mycket söt och fräsch liten dam, ekologisk rakt igenom. Hela det här utspelades inne i parken runt Domkyrkan. Med blommande syrener, en Hasse Andersson, vår radioröst i väst i toppform som vanligt och Tropiska tongångar lyfte försommardagen till himmelska höjder.
Det sket sig på V75 som vanligt och de hästar jag hade på kupongen (mycket litet system nu för tiden) de åker tidigt på måndag morgon till slakteriet i Skara för vb till viss hamburgerkedja med amerikansk bakgrund. Tacka vet jag galoppen!
Roligast idag var Boutiqe STUK som hade levande modeller i sina fönster. Snygga tjejer, kolla bara och håriga herrar, en slapp typ i en solstol och två schackspelande gentlemän i fönstret bredvid. Kul grej ni får dagens champagneflaska! och tjejerna en kyss på handen.

















Kvinnan fortfarande på tur i Danmark, hon överlevde fredagskvällen, fick sms som verkade lovande. Nu återstår bara slöliv här hemma med junior för lillsyrran är på Lisseberg som vanligt kanske jag skall tillägga. hennes guldpass är redan intjänat flera gånger om. Har ni barn, köp Guldpass omgående annars är ni oekonomiska till tusen. Jag kanske dyker upp med en liten video på småtimmarna, vem vet.
pappa B

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena Besse, tycker det verkar konstigt, virila och vackra män borde väl vara mer än intressanta, tillbaka efter operationer och elände, följer dig nu varenda dag och kommentarer kommer, ha det. P.s Greven språkar jag med ofta, han lever om än inte frodas. Järnberg

pappa B sa...

Kul att du är på banan igen min vän. Greven han lever som vanligt uppe på sitt gods, ringer ibland men är ofta lite stressad. Det blir väl så då man har lite att göra. Pigorna borta och vissnad skog :o)