fredag 13 maj 2011

En riktig långfredag idag...

Segare än tugggummi och ingenting speciellt har blivit utfört av den här gubben. Jag har mest vimsat omkring utan någon som helst styrning av kropp och tankar. Har ändå hunnit med att fixa frukost till kvinna och troll. Hämta en liten resväska till damen ner i källaren. Kört henne till jobbet för vidare befodran till Skagen med gubbgänget på jobbet. Blir borta till söndag. "Prinsessan" hem och direkt iväg till Liseberg. "Skogarnas Konung" kom hem och följde med mig och handlade, tog sedan en tupplur för klockan 21 kom en av hans bästa vänner och hämtade honom. De åkte ner till stan för att viga ett dygn åt att lana. Ja, jag säger då det, så det kan bli. Nytt redigeringsprogram kom via näter idag, ser ganska skapligt ut måste jag säga. Håller på att bränna en skiva just nu. TV:n bjuder inte på något häpnadsväckande innehåll. En av dotterns bästis sover över och de skall upp tidigt och baka sockerkaka och chokladbollar (jag får absolut inte säga negerbollar för då tar det hus i helsike).
När man är ute på galoppbanan ser man många flygmaskiner, ett eldorado för flyg freaken. Vad det här är för sort vet jag inte men vingarna satt i alla fall still och flaxade inte som de brukar göra på Aeroflots maskiner under sent 70-tal.


Titta, här kommer det en till kätrra? En original Ryan Air. Bolaget som har så stränga regler när det gäller bagage att ingen snart vill åka med dem. 1 kilos övervikt och du åker på 400 riksdaler. Dessutom är Flygplatsen ute på Säve så liten och trång att om man inte ser upp så checkar man in igen när man checkar ut. Snacka om sardinburk!
Ungefär så här känner jag mig i ansiktet efter en timme med snoken i vädret i eftermiddag. Tänkte att jag skulle få lite färg, men det blev mest sprickor i fodralet. Nåväl nu skall jag dricka ett glas Hallonsoda, slötitta på TV:n en stund och sedan kryper jag ner under duntäcket.

Inga kommentarer: