onsdag 25 maj 2011

Rolig bild och SPA för hästar, kan det va nåt?

I går var jag ute och gjorde ett reportage på Ale Häst SPA uppe i Ale, en bit norr om Göteborg. Denna fantastiska anläggning som drivs av Susanne och Sven tar emot skadade och slutkörda hästar för rehab samt tränar även upp ben och rygg på tävlingshästar runt om i västra Sverige, Halland, Dalsland och Skaraborg. När jag kom hem så ville jag skoja med Susanne så jag bad "Skogarnas Konung" ta en bild på mig och min stora mage, och så frilade jag den och lade den på en av de bilder jag tagit på själva badrännan. Gissa om det blev livat. Oj,oj vilka roliga mail jag fick från nufunna vänner inom galoppen.
Här får du ni titta på en loten videosnutt om hur det går till. Efter vattengympan så får de stå och gosa sig lite under infrarött ljus innan det blir dags att springa ut i hagen igen, eller åka hem i sin hästtransport.
pappa B

Inga kommentarer: