lördag 11 juni 2011

Grönt ljus på akuten och Etiopiens Yohannes skall sitt 16 år.


Den här lördagen kunde inte ha börjat så mycket bättre. Laddad efter akutbesöket i går på Östra Sjukhuset, där man förundrade sig över att jag inte kom i liggande läge utan stapplade in för egen maskin, så möttes jag av rubriken: -Elins mördare dömd till 16 år-

Jag skall ta det lugnare under 10 dagar och genomgår nu en dunderkur för den infektion som farit runt inombords på gubben och spökat till de så in i bänken att pungkulorna blev som måsägg och de ena så öm att det gjorde ont att bara tänka på den. Klämmmande (inte så många kvinnor har klämt där på samma gång tidigare) rynkade pannor och ultraljud (bad doktorn dra ett par svep över magen med så jag inte var gravid, då jag aldrig kan minska omfånget på kaggen) så stod det klart att bägge två får fortsätta rulla runt i påsen. Hade en sänka som höll på att kvadda instrumenten och jag borde absolut inte ha varit upprättstående. Men nu är det som det är. Jag äter dunderpiller i tio dagar, ligger lite lägre än vanligt och sedan växlar vi ner igen och kör så det dammar om det.

Ephrem Yohannes 23-åringen som kom hit från Etiopien hösten 2009 är dömd till 16 års fängelse (det längsta straffet i Sverige?) och sedan skall han utvisas på livstid. Vilket jäkla besvär för att fälla en grym våldtäcktsman och mördare, en som kommer hit förmodligen på svart väg och tar livet av en ung svensk flicka. Hans straff, 16 år i ett svenskt fängelse är en smekning. Mat och husrum, egen träningsanläggning, lön och rättighet att klaga? Skjut den saten direkt. Hade detta hänt någon av mina döttrar hade saken varit klar för länge sen. Hem till Etiopien efter 16 år. Magen har vuxit av god fängelsemat, skägget lika så och snart kliver han iland från en av Stenas färjor nere vid Masthugget. Nytt namn och nya handlingar och så sitter den luspudeln här igen och skrattar å oss. Hans fru och deras två små barn är det synd om. De har blivit grovt förda bakom ljuset av den här typen, och istället för att offra miljoner för 16 år i ett svenskt fängelse så borde dessa pengarna ha gått till hennes försörjning och barnens utbildning i framtiden.

Ge fanstyget 2 år på Hall, värsta avdelningen där de älskar våldtäcktsmän och kvinnomördare, sen utvisas han på livstid, i det skick han är. Detta kan även ses som en information till alla andra knäppisar som tänker mörda och våldta kvinnor i vårt land. Så där ja, nu känner jag mig bättre till mods, nu blir det till att ta emot alla sossars, VPKk:are och KDS:ares gnällande om att jag är rasist. Men det gör jag så gärna. Det verkar ju så att de flesta vi tar in här i landet under de senaste två åren är gossar av den här kalibern?
pappa B

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du kryar på dig!

Ja, visst är det för sorgligt att människor begår hemska brott men det har kanske inte bara med nationalitet att göra för bl.a. flickan Engla fick inte leva vidare på grund av Anders Eklund (ganska svensk skulle jag vilja säga) sen har du alla dessa svenskar som sätter sig bakom ratten onyktra o har tagit livet av många eller förstört deras liv med handikapp o.s.v
85% av alla brott här står män för ska vi skicka er till Hall också?
Man ser hur folk utnyttjar systemet i det här landet o då är det banne mig inte bara fattiga Etiopier utan på toppnivå..kan dom sno åt sig en miljon till i kassan så drar dom sig inte för det...

Så skönt att man är "vit" för vi har ju bara skövlat hela urbefolkningen (indianerna) i USA, gasat ihjäl några miljoner judar m.m. Det måste väl den vite mannen vara stolt över

Anonym sa...

Bra kommentar, kan bara instämma.
När det gäller själva handligen är den fruktansvärd ingen diskussion om det. Men det finns ibland undertonen att vi vita är så präktiga, duktiga och civiliserade. Betänk världsdelen Europa under tiden 1914 - 1945 inte speciellt civiliserad.
Alla dessa invandrare som är busschaufförer, hemtjänstpersonal, läkare pizzabagare m.m. kommer hit färdiguppvuxna och kan börja jobba med en gång, det är faktiskt en tillgång för samhället med det är inte alla som kan ta in detta.