tisdag 14 juni 2011

Sossarna värvar hoppande-Holm

Ja alla sätt är ju bra, även de dåliga och med pajazzen med röd slips i spetsen går man nu i med liv och lust för att få knyta upp lite fler berömda profiler än de mossiga käringar och gubbar som gömmer sig i riksdagshusets fåtöljer Man bör i alla fall se till att de ar sådant intresse att de håller sig vakna under pläderingarna så att de vet vad de skall svara när pressen möter dem utanför dörrarna. Senaste cupförsöket är att locka till sig Stefan Holm, höjdhoppar ikon och "På spåret" favorit in i de röda salongerna. Vi får väl se hur det lyckas.
Kriget i världen fortsätter som om ingenting hänt och det är snart lika normalt att samla ihop nätternas offer som att köpa morgontidningen. Även i Sverige skjuts det åt alla håll och kanter. Vem som skjuter det har inte polisen en aning om men det stryker med en och annan vid varje tillfälle.

Själv har jag nu tagit mig igenom den fjärde dagen med dunderpiller och jag lyder doktorns råd, vila och tag det lugnt. Känns bättre och bättre för varje dag så det verkar som om det hela skulle fungera. Skall masa mig ner till Centrum idag. Ha det så länge mina vänner.
pappa B

3 kommentarer:

Baronessan sa...

Usch så tråkigt vi har det här då. Jag ber att få önska herrn en god bättring! Kram från Baronessan

Anonym sa...

Broder...
Jaså minsann, Hr. Holm ska in i regeringens korridorer. Tja...varför inte. Då kanske sossarna kan lägga ribban lite högre i sina ambitioner..???

BULLIS

pappa B sa...

TAck BAronessan, jag blir piggare och piggare för var timme som går...

Holm i politiken är inte alls något fel. Grabben är både smart och intelligent, saknar dessutom allt vad empati heter så han kan säkert bli en mycket bra politiker i framtiden. Den med ribban var bra Bullis :o)