söndag 12 juni 2011

Vad skall vi göra på semestern?

Ja inför årets lediga veckor har vi faktiskt för första gången på väldigt många år inte planerat ett smack. Vid frukosten i morse så började vi i alla fall tala om det. Jag vill åka upp till Orsa Björnpark, så den svängen är klar. Två stugnätter och lite filmande bland de stora djuren. Sedan flödar pratet om att mor och dotter skall åka till London en kortis och "shoppa loss" (hu jeda mig. )Pappa B och "Skogarnas Konung" skall dra upp till Dalarna och fiska under tiden. Men detta är inte 100% förankrat ännu.
Spanien lockar damerna lite extra, och under frukosten så blev det väldigt mycket snack om lägenheter, billiga flygresor och annat smått och gott om detta. Jag blir inte förvånad alls om det blir en vecka på en svettig solstol i Spanien och fisketur i höst innan skolan drar igång på nytt. Hur det sedan blir med damernas "Shoppa loss" resa till den engelska huvudstaden det får vi lägga på is så länge. Jag antar att kassan efter Spanien är ganska skral och då kanske det räcker med en tur till Freeport nere i Kungsbacka.
Det lilla caféet på bilden var mitt och min fotografkamrat Johns stamfik nere i Almunecar. Idag finns väl inte det kvar men det svaldes ner lite svart kaffe och en och annan söt likör inne i den här lokalen, det skall ni bara veta.
pappa B

Inga kommentarer: