tisdag 19 juli 2011

Kan jag få en vettig förklaring?

Jag vet att det är flera läsare här hos mig som har en muslimsk bakgrund, kan någon av er hjälpa mig att förstå hur dessa, ofta flintskalliga män med kavaj och nattskjorta och badtofflor håller sin kvinnor inlindade i svart bomullstyg med bara 2 x 10 centimeters kontakt med omvärlden? Hur, vilken del av koranen lever de efter? Jag har inte läst hela boken (ännu) men stora delar av den och jag har inte kunnat se vad det är som skall föranleda detta.
Även om jag personligen förstår att dessa män ibland lägger en liten virkad palett uppe på knoppen (för att undvika hackspettar kanske) så kan jag inte ens i min vildaste fantasi förstå varför de behandlar sina kvinnor på detta vis. Du som kan förklara detta på ett riktigt sätt, var snäll och gör detta.
Dessa människor bdirar ju inte heller till samhällsutvecklingen på något vis annat än att skrämma små barn.
Ni som har koll på detta, hjälp mig att förstå dessa mäns i mina ögon idiotiska idéer att ha sin kvinna inlindad i svart, utan större kontakt med det samhälle hon lever i och förmodligen blivit tvingad att bo i?

Inga kommentarer: