måndag 4 juli 2011

Ny vecka och gasen i botten!

Igår var det galopp på banan i Säve. Givetvis fanns pappa B vid ringside och andades in hästskit och miljö så det stod härliga till. Dessa naturliga dofter blandades med avgaserna från alla de flygplan med förväntansfulla turister som gled in och ut på flygplatsen i bakgrunden. Sånt är livet i stan. Hästskit och mysig miljö på ena sidan och världens all skit på andra sidan grantopparna.

Har tänkt ta det riktigt stillsamt idag. Går och väntar på besked när man skall ultraljuda kulpåsen igen och svaret från röntgen av lungorna. Skall fortsätta lägga in nya bilder i den bildbyrå jag anslutit mig till. En svensk/internationell sådan som verkar ha riktigt drag under tofflorna då det gäller bildförsäljning. Skall lägga in 10.000 bilder i första svängen, blir kanske klar med detta i slutet av september. Sedan får vi se om det blir 10.000 till innan jul. Jag har ju säkert 100.000 att välja på!
"Skogarnas Konung" och jag är ensamma hemma, då mor och dotter befinner sig i "Jerusalem" hos mormor. De kommer nog hem i kväll skulle jag tro så vi får röja lite bland alla chipspåsar och cola flaskor.
Uppehåll för fotbollsflickorna och gamla repriser på TV, nu segar man med James Bond för 23 året i rad. Fantasilöst och erbarmeligt av TV-stationerna, hela utbudet inräknat. Har skaffat On Demand så vi kan hoppa in och hyra lite färskare produktioner då det ordinarie programmmet ballar ur.
Politikerparty i Almedalen intresserar mig inte ett smack och där kan alla förståsigpåare slå sina vissna hjärnor samman, supa sig fulla och sätta på sina kombatanter bäst fan de vill. Själv återkommer jag när mina ögon går i kors efter allt bildtittande. Ha det så in i bänken bra den halvtaskiga sommar.
pappa B

"Den som inte haft en vacker änka i huset, vet ingenting om livets värsta sidor"

Inga kommentarer: