onsdag 6 juli 2011

Polisen i Västra Götaland är ett enda stort flatskratt.


-Vi saknar resurser, det är det enda man kan säga. I dagens Göteborg inklusive deras förorter så hinner folk bli både rånade både en och två gånger innan någon polisstyrka kommer till undsättning. Jag har själv sett ett mycket tufft bråk där två poliser som stod en bit därifrån vände sig om och gick därifrån. En inblandning hade förmodligen gjort att de fått stryk och då valde man att "inte se" vad som hände istället. Jag gick ikapp dem efter en stund och frågade om de var rädda för att få stryk då de inte ingrep vid slagsmålet. -Vad vill du då, vad har du med det här att göra, frågade en välpumpad, förmodligen nyutexaminerad polisaspirant och de fem fjuna på hans haka stod rätt ut som taggarna på en livrädd igelkott. Jag flinade bara och sa att det är roligt att se vår svenska polis agerande vid uppkommen situation och så gick jag därifrån. De två "flugnapparna" tittade långt och länge efter mig, det såg jag i ögonvrån.

Nu har GP jagat spritlangare och kommit en hel del skumma typer på spåret. Men vem hängde man ut, jo en pensionär från Partille, En gammal idrottslegend som gjort sina rundor och erkände på en enda gång att han åkt till Tyskland och köpt sprit och sålt. -Men aldrig till några ungdommar, bedyrade han på heder och samvete, jag känner mannen så pass att jag tror på honom. "Skogarnas Konung" tog mycket illa vid sig av detta och undrade varför reportageteamet bakom dessa artiklar inte vågade hänga ut de brottsliga personer som man kommit på utan hängde ut en pensionär med namn och bilder och hela köret. -Pappa, visst är det skitfegt av de här reportrarna och fotografen att inte berätta om de, som är de verkliga bovarna, frågade han och jag håller med, till 100%. Det här reportageteamet vågar helt enkelt inte namnge och visa bilder på de ligor som sysslar med detta i riktigt stor skala. Dessa herrar är så tungt kriminellt belastade att de inte skulle dra sig för att trycka ner ett teleobjektiv i halsen och dänga en laptop i skallen på en fotograf och reporter. Nej det är bättre att slå sig på brösten och hänga ut en 75-årig pensionär i stora helsidesreportage. Visst, gubben har gjort sig skyldig till brott och skall straffas efter lagboken, helt klart. Här tycker tidningen att man har gjort ett storklipp, en hedersordföranade inom idrotten, som langar sprit från Tyskland. Jag hoppas att ni sover gott, kära kollegor, fegskitar är ni under alla omständigheter. För jag tror inte att ni kommer med några klara uppgifter om grabbarna borta vid Stig´s cCnter eller andra välkända platser runt vår stad där de "stora grabbarna" dansar. Möjligtvis att ni lämnar över dessa till polisen, vilket i sig är som att skita i en brevlåda och gå hem. Polisen här i Göteborg har kartlagt den här verksamheten flera gånger om, men man har inte resurser för att ta hand om det, att agera, det existerar inte hos polisen i Västra Götaland.
pappa B

-När en änkeman gifter om sig får mannen en hustru men barnen ingen mor

Inga kommentarer: