måndag 15 augusti 2011

Den lilla älvan i Västernorrland...


22 år, söt som socker och förmodligen lika modig som filmens Rambo. Lilla blonda Jonna Jinton hon tog sitt pick och pack och flyttade från Göteborg och Stampgatan, upp till föräldrarnas sommarstuga uppe i Grundtjärn, tre mil från Junsele i Ångermanland. Där lever hon idag med sin busiga hund Nanouk. Ett skönt liv (men kallt på vintern) långt från skramlande spårvagnar och stress. Modigt och förnuftigt. Dels för att hon valt den här typen av livskvalité men även för att hon hjälper de små platserna i vårt avlånga land att hålla sig vid liv. Medelåldern sjönk drastiskt när Jonna flyttade till Grundtjärn.

Jag kommer att smygtitta på henne lite då och då och blir det tid över så kanske jag svänger förbi någon gång då jag åker hem till Porjus. Jag tycker i alla fall att du skall gå in och se hur hon har det. Hennes blogadress är http://www.jonnajinton.se
pappa B

1 kommentar:

Nystanet Woolly I sa...

Härligt härligt. Tack för din kommentar hos mig.
Jag fick mig en spark i baken efter att ha läst om urkrafts tjejen och husvisningar är inbokade.
Inom ett år har jag flyttat...
Ha det så gott.