lördag 13 augusti 2011

Femte gången gillt...

Först var det "Loket" Bingolottos okrönte konung och förmodligen oslagbar ända fram till det att man beslutar sig för att lägga ner programmet år 2025 eller nåt sånt. Det renderar pengar både lite hit och dit och gubbar och käringar i min ålder älskar programmet. Efter loket kom Gunde Svan, som är betydligt bättre på skidor och hålla igång fångar på ett franskt fort. Programmet började sakta att gå baklänges och man tackade Gunde för hans medverkan och stoppade in Lasse Cronér, en modern "Loket" som lyckades få tillbaa några av tanterna som lämnat för att de inte förstod Gundes dialekt i rutan och dessutom inte alls var intresserad av idrott. Lasse lyckades även få lite fart på 50-talisterna och bingohjulen började snurra lite snabbare igen. Men, men...det blev inte alls samma snurr som på "Lokets" tid. Dags att låta Lasse förflyttas till sångens värld och så var det dags för kvinnlig fägring i rutan. Hon kom, hon sågs och hon segrade, Lotta, alias lilla kvitterduva tog publiken med storm och när man nu byter programledare är det för mig ett stort frågetecken? Varför byta ut en så populär programledare och stoppa in en man som nästan ingen vet vem, han är?

Nu är programmet tillbaka på ruta 2. Till ruta ett med "Loket" som eldare, dit kommer man aldrig. Nej nu ligger programledarnivån på samma nivå som när Gunde tog över. Skall tittarna och spelarna behållas så får man skita i vad som bjuds på i rutan. Nu är det miljonvinster,lyxresor inget fjantande till Mallorca, lustjakter och andra övervärderade saker som skall hålla liv i programmet. Det räcker inte med ett par, det måste vara minst 50 om populariteten och tittarna skall hållas kvar.

Jag tänker inte titta, jag spelar inte heller men det blir förmodligen någon timme när jag hört alla klagomål, eller tvärtom. Lycka till säger jag till den nye programledaren, må Gud, förlåt tittarna vara med dig!
pappa B

Inga kommentarer: