lördag 6 augusti 2011

Panik bland kamraterna....

Bilden och förkunnelsen att jag och "Skogarnas Konung" stoppade i oss grodlår här om kvällen fick flera av mina kamrater att gå i spinn. Här är det tydligen fläsk, korv, och fisk/kyckling som gäller. Men jag ger mig inte en tum, grodlår är fantastiskt gott, kanin likaså.
Över till dagen, GAIS svamlar om Wandersons vara eller icke vara, ibland lika veligt som på planen då de grön/svarta tappar all koncentration och bjuder in motståndarna vid flera tillfället. Det är dessa okoncentrerade situationer som gör att man inte är med överst i toppen av tabellen. Sätt ner fötterna sportchefen Persson och gör klart detta. Hela den här historien gör att det uppstår en otrygg stämning i laget vilket kommer att visa sig i nästa match. En sådan här stor gosse som GAIS måste väl veta om han är kåt eller skitnödig? Just nu är det bara fjantigt allt som sker om och omkring fallet Wanderson.
Blåvitt vinner guld? Ja det tror de värsta supportrarna efter den senaste segern mot AIK. Men det har de gjort de senaste 20 åren och förvisso har man lyckats vid några tillfällen det måste erkännas. Men att de skall bli änglasång över Göteborg i år, det tror jag absolut inte. Men kanske vi får höra ålefeskarns vals när serien är slut.
Däremot får IFK kredit för att de tar ställning mot de idioter som svärtar ner svensk fotboll. Men varför ställer inte alla klubbar upp på en gemensam aktion mot dessa förstörare. Fotografera de värsta idioterna och häng ut dem officiellt. Publicera skithögarna i tidningarna och berätta vad de har gjort. Sätt upp stora bilder på arenorna och visa vilka som är portförbjudna. Eller varför inte sända ett litet idolkort hem till deras lilla mamma och berätta att familjen har totalmissat uppfostran av sin lilla gosse/flicka och att han/hon numera inte får gå på fotboll någonstans i landet?
Nja...
Idag skall det röjas lite i källaren, det är bra lördagsnöje för pappa B och hans son.
Åby travbana har restaureras för 125 Mkr. Nu kan man via stora glasfönster kolla ner i gäststallet? Fina loger för det fina folket och fortfarande samma blåsiga område för oss vanliga människor. Demokrati mina vänner, demokrati som tveklöst rusar iväg åt fel håll. I morgon låser jag dörren och reser bort!
pappa B

Inga kommentarer: