måndag 12 september 2011

2 kilometer ute 2 på bandet, tungt motstånd och hög hastighet. 1000 meter rodd på full styrka----

Jäpp! Det var dagens pass utöver styrketräning för axlar, rygg och mage. Jag mår fantastiskt bra och känner att detta var nog vad jag behövde då spiriten började svalna en aning hos gubben.
Lilla Sophie kom ner och körde ett pass hon med, jäklar vad hon tog i och Sara ordnade och ställde inför gruppträningen som börjar i kväll igen. Kvinnan skall köra Zumba klockan fem så nu får man passa sig.
Hittade en fantastiskt bra sida i natt. Matdagboken.se heter den och där kan man hålla koll på vad man stoppar i sig och hur man tränar. Massor av folk i olika åldrar och format, som peppar och backar upp en om det skulle kännas segt, egen blog och en massa andra fina fördelar. Jag hoppade med direkt...skall satsa på + medlem när pensionen anländer.

Nu återstår att få ner "Länsman" för rulltrappan och in i gymmet. Kan bli lite marigt för gubben är ibland istadig som en gammal nordsvensk. Men när han ser att jag överlever och mår bra så tror jag han kliver på motionståget han med. Nu har de ju hämtat hem lille Victor också, en liten söt hundkille som alla kommer att bli förälskad i. Lika fin och gosig som fru "Länsman"....
pappa B

Inga kommentarer: