söndag 4 september 2011

"Prinsessan" höll på att knäcka gubben...

-Pappa har du något speciellt för dig i eftermiddag, sa hon då vi kom tillbaka från Andelsägarträffen nere hos Pia i Åsa. -Njaää, vad tänker du på, svarade jag.
-Tänkte att vi kunde göra en långpromenad, bara du och jag, sa hon och lade sitt vackra lilla huvud på sned.
-Javisst, svarade jag och i samma ögonblick så visst jag att jag förmodligen skulle få vara med om en betydligt längre promenad än jag förutsatt. Mycket riktigt. Iklädd sina träningskläder, pannband och joggingskor stod hon snart i hallen och stampade. -Är du färdig snart? Jag hoppade i min snart utslitna Salmingoverall, kom ner så pass att jag kunde knyta mina snart utgångna Adidas dojor och startade min app, Nike+ på telefonen. -Vi promenerar ner till IKEA och så äter vi köttbullar där så slipper vi laga mat. Mamma är ju borta och "Skogarnas Konung" kan äta kyckling hemma, sa hon och satte näsan i vädret.
-Jaha, sa jag och såg nog ut som en fågelholk i ansiktet, hon hade räknat ut allt detta i förväg insåg jag. Nu var det försent att backa ur.

Hon for iväg som en hermelin och jag sade till på skarpen att skulle vi orka IKEA tur och retur så fick hon sakta ner. Phu... vi kom fram, käkade köttbullar och drack två glas dricka var, åt barnportion så vi fick varsin glass in alles 98 riksdaler och med två enkronor skramlande i byxfickan började vi återfärden mot Angered.
Trot eller ej men det gick betydligt snabbare hem, hela tre minuter kortare tid och vi klarade sträckan tur och retur på två timmar och 50 minuter. Jag sade när vi startade att klarar vi asfalten och Angeredsbron under tre timmar då är vi duktiga. Det grejade vi och idag känns mina fötter som tvä stekta ägg, låren spänner och höften/midjan som egentligen inte finns den har jag hittat idag. En jäkla tur och hemma i svalen så tittar hon upp på mig och säger; -Du det här trodde jag aldrig att du skulle fixa pappa!
Tack för det televerket!
Vi har bestämt att vi skall göra om detta nästa lördag om vi har tid. Det blir spännande att se om jag har det hm...
pappa B

3 kommentarer:

Anonym sa...

Broder..
det var välett bra initiativ av din dotter. Så det är bara att hänga på nästa gång hon frågar. Kom inte med en massa "Jag har inte tid idag". Tid tar man sig då det gäller sin hälsa. Hon tänker ju på dig och att du ska må bra.

BULLIS

Anonym sa...

Broder..
När jag gick på vattengympa så skulle vi göra en övning där sjukgymnasten sa att vi skulle sätta händerna i midjan och göra en viss rörelse med benen i vattnet. Alla gjorde det utom jag. Då frågade hon varför jag inte var med på övningen. Jag svarade att jag inte kunde göra det, för jag hade ingen midja.

BULLIS

pappa B sa...

ha ha ha en var bra, det gäller mig med.