onsdag 7 september 2011

Så här ser det ut...

... en liten del av vårt fina gym i Angered. Förutom att det är trevliga gubbar och gummor, pojkar och flickor på golvet så är även personalen supertrevliga, fast hårda med pappa B. Idag körde jag en timme med bara rygg,axlar och mage. Ja de muskellösa armarna fick sig en liten omgång också men jag får vara försiktig så jag inte får träningsvärk i tentaklarna för då orkar jag ju inte dra på mig byxorna på morgonen, och höja wirreglaset på kvällen.

Nu återstår bara lite experthjälp för att ta reda på vad jag skall stoppa i mig. Fungerar ju som en dålig kompost. Stoppar i sig nästan allt och förbränner dåligt.
Nu skriker alla. SLUTA MED WIRREN! Det kan ni glömma, jag har flera fina flaskor i skåpet som under mysiga former skola tömmas. Potatis,ris och makaroner har jag nästan skippat, även om suget efter en liten mandelpotatis poppar upp då och då. Vitt börd har bannlysts från mitt frukostbord. Ägg äter jag som godis, sallad som en get och frukt som en schimpans. Sen då?
Ser ni vilken fin väg jag har hem till lyan. Nu är hösten här och alla träd börjar skaka av sig sina löv. Idag friskade vinden på rätt skapligt dessutom och då brukar lövfällningen gå mycket fort. Skall jaga ut på en tur i skogen innan helgen kommer.
På lördag blir det fest! Då kör Sportlife årets största medlemsfest på Valand. Givetvis skall jag vara på plats med kameran och föreviga mina klubbkompisar och allt roligt däromkring. Vi hörs nog senare i kväll när jag retat upp mig på någon eller någonting. Eller jag kanske bara tittar in och säger hej! Kan ju vara snäll i bland, det sa i alla fall min mamma och pappa och det säger även mina små barn ibland.
pappa B

8 kommentarer:

Sophie sa...

PROTEINER!!!

Å din huskur gjorde ju ingen hjälp förutom att de smaka !"#¤%&/ ungefär...

Men nästa vecka då SKA ja va frisk =D

Anonym sa...

Tycker du gör alldeles rätt vad det gäller potatis,pasta samt ris och vitt bröd. När du och "Greven" hälsade på mig efter levertransplantationen vägde jag 103 kg, läk sa det här får vi göra nåt åt och tipsade mig om att skippa snabba kolhydrater, ingen läsk,godis,mjöl etc. Wirren är det svårare med men jag tröstar mig med att jag äter rätt, idag väger jag 77 kg. Må väl Järnberg

pappa B sa...

Bravo järnberg, så skall det låta

Lilla Sophie du har säkert fuskat men de är som med gymmet musklerna kommer ju inte på en dag och du skall se att i morgon har det hjälpt, fast jag tror inte att du tog en hel klyfta vitlök och inte heller en hel matsked med honung utan bara varmt vatten. Ser framför mig hur du frinar illa...:)
Gör nu som jag sa, så är du piggelin om någon dag.

Sophie sa...

Ja tog 2 klyftor! Å en stor sked me honung...
Ska va frisk på Lördag iaf så ja kan dance my ass off ;)

pappa B sa...

Ha ha ha det blir inga tryckare för en snörvlande pinuppa, den saken är klar. Men jag förmodar att kadetten smyger omkring bland alla muskelknuttar och morrar hi hi.

En fördel att vara ålderstigen och lönnfet vid sådana tillfällen...
Varför fixade du ingen biljett till mg?

Sophie sa...

Fick du ingen? Måste du la ha fått...

Ja står på gästlistan å tänkte inte på nån annan ;)

Anonym sa...

Hallå på dig
Det är inga riktiga vänner om dom säger att du skall sluta med virren,ta en liten till säger jag för jag är en riktig vän.
Mvh Ingvar.

pappa B sa...

Ingvar du tror väl inte att jag skippar wirren. Kött fisk och wirre samt en och annan vitlök det räcker för att man skall slå klackarna i taket, eller hur. Hur gick det med dammfisket, har inte sett något resultat?