torsdag 13 oktober 2011

Firad tonåring och minusgrader ute!

Igår fyllde "Prinsessan" tonåring. Jag tycker att det var igår som hon, mamma "Skogarnas Konung" och jag satt på glasscaféet nere i Olofsbo och åt glass. Men tiden går med rekordfart, extra fort när man passerat 50+. I går morse firade vi den lilla loppan med, som det sig bör och alltid har gjorts enligt hennes egna önskemål, en kladdkaka och ett glas jucie på sängen. Massor av presenter och mobilen gick varm hela dagen med kompisar som grattade via sms. Grannarna kom över på kaffe och hela dagen gick i kalasets tecken. Frost på grannens tak och minus 3 grader på termometern. Burrr, nu blir det till att plocka fram en tröja ur garderoben. Skall ner och träna om en halvtimme och vill ju inte frysa i en t-tröja bara. Att kylan kommer så här tidigt är bra för isen på Surtesjön. Förutsättningarna för att kunna gå ut och rycka sig en abborre innan julhelgen blir större ju snabbare kylan gör entré. Jag hade vilodag från träningen igår och det är svårt att inte låta bli. Förra veckan körde jag med testcykeln här hemma och lite med hantlarna. Igår gav jag mig fan på att bara vila. det var jobbigt värre skall ni tro.
Det här ör en hummer! Titta noga nu alla svenska hummerfiskare, så här skall de kloförsedda grabbarna se ut. Reidar heter gubben och bor och fiskar hummer uppe i Kragerö i Norge. Jag hade turen att få vara med och göra en TV-produktion om hans "Hummersafari" för ett par år sedan. En jättefin gubbe med en lika in gumma i lilla Kragerö. Här odlas några av världens förnämsta vita viner -Chablis nere i Frankrike. Här var vi ett gäng journalister och upplevde fantastiska dagar bland vinodlarna. Åt och dracka gott och fick även möjligheten att köpa med några flaskor fantastisk fin Chablis Premium Cru 1981 för en ringa penning. Tyvärr kunde jag inte hålla mig utan dessa dyrgripar har jag pinkat ut för länge sedan. Längtar faktiskt dit ibland, allra mest när jag hör talas om de vita vinerna som kommer från orten.

Väskan är redo och jag med, Mot Sportlife i Angereds Centrum!!!
pappa B

3 kommentarer:

SabinaHind sa...

Hej Sveriges gladaste man!

Intressant att läsa din blogg! Skall följa den med spänning fortsättningsvis :D

Jag kan inte komma in på chatten i wordfeud, vet inte varför. Men ibland så går den inte att öppna bara, sedan funkar den igen efter ett tag. Bara så du vet varför jag inte svarar ;)
Nä, nu åter till wordfeud, så du inte knappar in på mig, ha ha ha :D
/SabinaHind

pappa B sa...

Sabina din lilla luring, du har ju en betryggande ledning, än så länge.
Fast man vet ju inte,lämnar du en lucka som passar så klipper jag direkt, ingen gentleman här inte :o)
Kul att du tittar in här hos mig.

Anonym sa...

Vin, Franrike; klart man bor på fel plats

Tycker kanske om att plåga mej själv!

margareta