söndag 16 oktober 2011

Infångad på ICA...

Hon var en ung vacker kvinna, tjejen som fångade in mig när vi handlade på ICA i går kväll. Hon stod där i nyputsade svarta skor, perfekt pressade, marinblå gabardinbyxor, en vit blus med lite krås, nymålad och nypermanentad med ett leende som fick ICAs lysrör att se ut som små ficklampor. Hon demonstrereade Gilettes nya superaction-DeLux, Targaexpress rakhyvel med dubbla förgasare och baklyse.

-Kom hit så får jag visa dig vår senaste rakhyvel, sa hon och lade sitt vackra huvud på sned. Med magnetisk kraft sögs jag upp av hennes leende och några sekunder senare stod jag framme vid disken och irrbligade in i hennes ljusblå ögon. Hon berättade om denna fantastsika skapelse som skulle göra morgonens rakning till ett besök på ett nöjesfält, det fanns en liten ljusblå lampa som skulle belysa vägen fram till skäggstubben och så var den försedd med vibrator. Jag lyssnade och insöp varenda detalj.
-Idag blir den här förnämliga rakhyveln din för endast 139 kronor, plus att du får med detta och detta som en extra present. Hon lade fram en liten flaska och en liten tub på disken framför sig. Om detta var smörjolja till vibratorn eller till mig, det vet jag inte. Jag lade mitt orakade huvud på sned, fast åt motsatt håll, och undrade lite försynt om hon inte vände sig till fel målgrupp. Vi män använder oss sällan av vibrator då vi från naturen utrustats med egna sådana. Däremot skulle nog de kvinnor som rakar sig lite här och där uppskatta denna fantastiska rakhyvel.
Hon blev spikrak i ryggen, illröd i ansiktet och det vackra leendet omvandlades på en tiondels sekund till en fruktansvärd grimas. -Det var det fräckaste jag hört skrek hon och slängde den lilla blå tuben i brösten på mig. Jag bugade djupt, tackade och sökte upp min lilla kvinna för att fortsätta inköpen till gårdagens sena middag....
Testade den lilla blå tuben. Smorde in mitt skrynkliga ansiktet efter morgonens rakning, det svider och det ser ut som om jag legat för länge i ett solarium. Men jag luktar gott, exakt som flickorna gjorde på Plastica Na i Beirut 1963. Jag tror detta var oljan till vibratorn för mina kinder skakar så in i bänken, och det rycker i näsan....
pappa B

6 kommentarer:

SabinaHind sa...

Ha ha ha, du e la för go ;D Hade gärna varit med och sett hennes min vid den kommentaren :)

pappa B sa...

Ja, det svåraste var att hålla sig allvarlig. I synnerhet då hon flippade ur totalt, var nog en öm punkt detta med vibratorn :o)

Anonym sa...

Kvinnor vet man aldrig var man har ! Järnberg

SabinaHind sa...

Fast jag vet inte det där med målgruppen. Jag skulle inte vilja använda en vibrator med rakblad!! Kan ju bli förstörd för resten av livet ;)

pappa B sa...

Ha ha sunt tänkt min vän. Men man kanske skall raka sig först och vibrera sen?

SabinaHind sa...

Fast då kan man ju inte sälja en produkt med allt i ett ;)