lördag 15 oktober 2011

Våldet ökar i Ullared?

Passa er noga om ni åker ner till GeKås i Ullared. Nu slåss käringarna och ungarna med varandra. I veckan så rök två fruar med döttrar ihop så häftigt att polis fick tillkallas. Med andra ord riskerar man att bli inblandad i familjefejd om man inte ser upp och håller ordning på sina kundvagn. Polisanmälan har gjorts och även en motanmälan har lämnats in, det skrev Hallands Nyheter i morse. Heja käringar! Puckla på varandra bara...

Guld till flickorna i Göteborg? Ja grejar man först matchen mot Tyresö så finns chansen, absolut. Jag hoppas att Johanna Almgren och tjejerna grejar detta när Tobbe Nilsson nu sitter hemma på toaletten med mag- eller kräksjuka? Jag håller tummarna för att de svarta diamanterna skall greja detta. Vad som än händer så blir ju detta förmodligen den bästa säsongen på länge. Bara det är vart en applåd tycker jag.

Juholt hänger kvar, fast det är nog i krokig arm och trängt läge, tills man hittat en efterträdare, då ryker han. Men jag undrar om det finns någon som vill dra på sig sossetofflorna? De är ju i dagsläget så fulla med skit att det kan inte kännas trevligt att hasa runt med dem på fötterna.

Ute i världen pågår krig och djävulskap, barnen i Afrika svälter och jag har just stoppat i mig en omelett på två ägg. Visst tusan är det orätttvist. Skulle vi inte kunna stänga till för vuxeninvandring och plocka hit lite föräldralösa barn och ge dem en skaplig uppväxt, präglad av vårt svenska tänk. Fel! Skriker säkert många, men visst är det väl humanare att göra om en liten människa till svensk än låta honom/henne dö av svält?

Nu skall jag ut och fotografera 16 brudpar på samma gång. Jag nobbar fotografering av brudpar normalt, men detta är en annorlunda grej. Vi syns och hörs i eftermiddag.

Inga kommentarer: