lördag 19 november 2011

Guld och silver, mycket bättre kan det inte bli!

Johan Olsson körde byxorna av resten av världseliten, nåväl Northug hade sina kvar fast aningen nedhasade. Tack vare breda hängslen hade Calle Halfvardsson kvar sina också och slutade på en mycket hedrande fjärdeplats. Italienaren som blev tre, bara sekunder före unge Calle han körde i badshorts!
Jag klarade fettmätningen utan att få besked att beställa plats i krematoriet vilket glädjer gubben mycket. En söt och trevlig lite PT tog hand om pappa B och nu har jag kvitto på att jag innehåller en viss mängd fett och en viss mängd muskler. Nu återstår att om dryga två månader efter jul- och nyårspartajen att ta sig ner och göra en ny mätning för att se om några av procenten av fett reducerats samtidigt som muskelmassan på armar, bål och ben förbättras.
Ett positivt besked som gav helgen en extra liten knuff i rätt riktning.
I morgon blir det tungd pass (mod.Sophie) och så 9 km snabb skogspromenad. KAnske, kanske om jag känner mig pigg att hag tar snabbrundan på 2 km före frukost också när jag ändå är på G.

Nu skall jag i alla fall ta mig en Rom & Cola, en rediger Captain Morgan så de så!
Ha det så fint mina vänner och ni andra.
pappa B

Inga kommentarer: