torsdag 3 november 2011

Slav under tekniken...

I går eftermiddag så försvann vårt bredband på bägge våra laptop, nya kraftfulla maskiner med vassa nätverkskort. Vi har Comhem 200Mbt alltså en värstinganslutning. Detta är inte första gången som det krånglar. Ända sedan starten har det djävlas och detta är mycket irriterande, speciellt då man håller på att leverera jobb, bilder och filmer och plötsligt har man ingen kontakt. Fakturorna kommer punkligt, de fallerar aldrig. Så fort bindningstiden är slut så kommer jag att kasta ut allt vad Comhem heter ur huset. Vi har fått installerat "Framtidens Bredband" och vad detta innebär skall jag omgående ta reda på, bara det inte har att göra med comhem, för då skippar jag dem med.

Nu har jag lagt ut en kabel runt hela lägenheten för att få det att fungera, så jag kan jobba vidare. När man ringer upp så meddelar man bara via telefonsvarare att det är mssor av ringer så de vill att man skall återkomma senare, skulle man komma förbi detta så får man höra att det pågår arbeten på just min ort med både bredband och telefoni. Nej nu har de skitit i det blå skåpet på tok för många gånger och kvinnan har gett dem chans på chans men nu är det stopp!

Gårdagens goda lunch missade jag givetvis och likaså mitt nattliga tjôt i min nya radiokanal. Om "Baronessan" finns kvar böand mina läsare så skulle jag behöva lite musik. Kan du inte be gubben spela in några trudelutter på handklaverar så jag har lite stim-fri musik att bjuda på. Här kommer lunchen
Uppskuren och stekt majskyckling, finhackade rädisor, gul ök och en rejäl portion sojabönor, färska lättsaltade och just nykokta och plockad ur skidan.
Jäkla vad gott det var. Idag har det slarvats med lunchen då "Skogarnas Konung" och jag var nere i Glommen och försökte få oss loite plattfisk. Av detta blev ingen och fiskbilen hade stängt. Nåväl, vi fick en fin dag tillsammans grabben och jag och det betyder mer än att få fisk.
Skall försöka samla ihop mig och spela färdigt med tjejerna på Wordfeud, ta mig en liten wirre för jag är lite hurven. Sedan förbereder jag en röst i natten och släpper på ljudet strax före 24. Tills dee, ha det så bra.
pappa B

Radiosnacket hittar du på min Facebooksida.

2 kommentarer:

Com Hem AB sa...

Hej,

Det var ingen rolig läsning. Då vi inte har några kunduppgifter så är det väldigt svårt för mig att se vad som har gått fel, därför hoppas jag att du kan ta dig tid att fylla i formuläret som finns på länken nedan så vi på nytt kan försöka avhjälpa de problem som du upplever med uppkopplingen.

http://www.comhem.se/comhem/-/417386/417386/-/index.html

Med vänlig hälsning
Fredrik Söderlund
Kundservice

Anonym sa...

Hallå min vän.
Skrev lite igår men jag missa nåt så att det inte kom fram . Men ja sa att ja har haft comhem i 5 år o det har funkat bra hela tiden o vi bor ju inte så långt ifrån varandra så det går nog att lösa speciellt nu som den stora chefen på kundservice har sagt sitt. Hoppas att det löser sig snabbt.
Mannen med lodenrocken.