måndag 7 november 2011

Spikmatta, ja det var länge sen....

Tack för att du påminde mig Veronica. Kom just på att jag har ju en spikmatta ihoprullad i garderoben (bland alla lik).
Den skall nu rullas fram och användas omedelbart. Jag börjar lite lätt och lägger den under den vanliga mattan först för att "ligga in den" så att säga. Förra gången så gick jag hela dagen med mattan hängandes kvar på ryggen. Jag somnade av den kompakta avslappning som ägde rum då spikarna stack in i ryggen (kvinnan säger att jag svimmade, men det tror jag inte på) så att den gick inte att dra loss förrän efter tre timmar. Gubbarna på reklambyrån tittade lite undrande på mig då den gröna mattan stakc fram under blazern när jag var på besök för att sälja in lite bilder. Körde sedan med Jukon salva i tre dagar för att hålen skulle läkas.
Rapport om dagens nyinvigning av piggmadrassen kommer förhoppningsvis senare i afton eller under morgondagen.
pappa B -spikrak-

Inga kommentarer: