måndag 7 november 2011

Bra hemsida/blogg och fin måndag

Det går framåt med bygget av den nya Bad- och ishallen här i Angered. Tre stora kranar och PEAB jobbar frenetiskt för att vi Angeredsbor skall få en bassäng att plaska runt i och en is att slå rövarna i.
Jag vet inte när bygget beräknas vara klart, men det blir väl någon gång under nästa höst får vi hoppas. Just nu måste Angeredsborna åka upp till Rannberget eller ner till stan om de vill utnyttja ett riktigt badhus. Åkbar is finns det i Kortedala och nere i Centrum, men där tar ishockeyn upp nästan alla tid och plats så det är inte lätt.
Dagens lunch blev lyckad, skippade baconfläsket och valde en gudomligt god kokt skinka. Morötter,bondbönor,salladslök och lite finhackad ingefära, plus ett stekt ägg och lite sås till gjorde susen. Vatten, bara vanligt vatten till och gubben mår som en lergök!

Loggade nyss in på en helt outstanding sida, där man bjuder på en gratisbok om ämnesomsättning. Klicka in dig du med och läs vad som skrivs på ett mycket rakt och ärligt sätt. Får bli ett ledsnöre i min fortsatta kamp om att hinna ner till 85 kilo till Jul.

Nu skall jag utrusta mig för en promenad runt Mölnesjön och Rannebergen för att försöka ge kroppen lite att bita i vilket innebär att den sätter igång att bränna bort lite fett och ge mig mer energi.
Förhoppningsvis kommer jag närmare mitt mål dessutom. Hej på en stund
pappa B

Inga kommentarer: