söndag 20 november 2011

Starkt Norge, svagt Sverige och super-Calle har klivit in på scen!

Grattis Calle Halfvarsson, du höll för trycket och gudarna vet om du inte hade gett den gode Northug en ännu tuffare match om du skaffat en bättre position innan sista backen. Men, men trea är en placering som inte alls skäms för sig. I det svenska laget var det Johan Olsson och Calle som presterade. Hellner och Rickardsson får inte godkänt av mig även om resten av Sverige tycker detta....
Kalla och Rydqvistarn får godkänt medan Haag och Ingemarssdotter får ställa sig i skamvrån. Hemma i Malung, runt "Grönland" promenerade Stina Nilsson och hon borde faktiskt även om hon är helt orutinerad i VC-sammanhang fått ta hand om startsträckan i dagens stafett. Men förbundet väntar sin vana trogen med att släppa fram henne innan hon fyllt 25 och fött sitt första barn. Heja Sverige, vi kommer att mönstra världens bästa pensionärslag år 2028.

Min egen träning börjar nu kännas i armarna och de spindelbensformade pinnarna har faktiskt fått små bucklor både fram och även lite där bak. Så..det går framåt i samma takt som ett egnahemslån.... Körde enligt Sophies råd i fredags, bara 10 reps men tungt så det smakade skit i munnen.
Det här du lilla Karin det skulle du smakat. Räksalladen gick inte av för hackor kan jag lova. Nu har man både avverkat Rannebergsrundan och kvällsmaten så nu återstår bara att försöka städa upp innan regeringschefen dyker upp. Då skall diskbänken vara bländande ren, diskmaskinen tom levande ljus fladdrar i ljusstasken över köksbordet och ett litet glas rött vin skall vara framdukat inne vid skinnsoffan. Om jag fjäskar? Nej tusan heller han har sådan pli på mig. Har haft det jämt, ända sedan första dagen vi träffades för 30 år sedan....då var den lilla ängeln bara 19 år, men inte okysst.

I säng mer er nu så ni hinner sova en stund innan ni skall stiga upp. Ni jobbar ju för bövelen, jag är ju pensionist så jag kan göra vad jag vill. Vi pluggar i samhället som alla ungdommar betalar för att hålla vid liv, vi flummar bara runt med våra rullatorer, invalidmoppar och färdtjänstbussar. Att vi ibland blir lite hårt tacklade, det skiter vi i. Godnatt ungdjävlar, öka takten på jobbet så att jag kan få 46 kronor mer i pension.
Puss och kram
pappa B

PS: I morgon är jag förmodligen inte så kaxig då armarna väger 30 kilo stycket och ryggen inte går att böja.

3 kommentarer:

Jan sa...

Hej! Undertecknad instämmer i allt som du noterat!
Trevligt att du är från Porjus,va din pappa vattenrallare? Vi har varit i Porjus och dom andra kraftverken där uppe.Saxnäs,Kultsjön och Vilhelmina är ju mina favvoställen där vi fiskar.Har åkt med husvagn där uppe i 30 år.Trevlig hemsida du har! Hur får man en sån?
Vi hörs.
Evert

Lillchefen K sa...

Ja du min vän, det såg minsann gott ut det också! Du är inte bara en charmknutte - mästerkock dessutom. Nu börjar det närma sig läggdags, skall upp och jobba in din pension imorgon. Vi ses säkerligen under dagen! Kram

pappa B sa...

Evert, min träningskompis på distans. En hemsida är lätt att få, du kan klicka dig vidare ifrån min eller gå in på www.blogsppot.com så är det fixat på ett kick.
Min pappa jobbade i skogen och på SJ.

Lillchefen, det är bra att du går och lägger dig så du blir stor och stark. Vi syns säkert under dagen.