måndag 21 november 2011

Härliga måndag!

Nu drar vi igång en ny vecka. Tomtedax närmar sig med stormsteg, julskyltningarna avlöser varandra och julborden sprutar ut sina annonser medan skinkan krullar ihop sig på borden. Kallskuret bärs ut och in på restaurangerna, priserna fördubblas och svenska folket späker sig så det rinner skinkflott ur öronen på dem.
IKEA har sitt julbord för 99 riksdaler för medlemmarna och halva priset för barnen. Det satsar pappa B och hans trupper på. Det räcker, det bästa julbordet har vi här hemma. Jag har knatat runt mina 2,13 km före frukost fått iväg barn och blomma till respektive arbetsuppgifter och själv skall jag ta mig ner till Sportlife för ett kort men tungt pass. I morgon blir det bara en lång promenad med kameran, en vilodag. Upp med huvudet nu, ni lever ju även om skallen spränger, benen värker och ni är lös i magen. Det är väl inget att gnälla om, eller?
pappa B

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det är rätt, ny dag - nya möjligheter!
Inte fått ngt mail från dig, dock har jag svarat på din kommentar ;)

Simma lugnt

pappa B sa...

Fan Jonas, jag kan ju inte simma! Jag brukar ta båt, gärna dem med restaurang och dans ombord!

Anonym sa...

Så sant, jävligare än så har man haft det, det är nog som du säger ett leende, en promenad och möjligtvis en iskall och en liten wirre på kvällskvisten, ha de du med ! Järnberg

Jan sa...

Hej! Jag och min böna åt faktiskt årets första julbord i gårkväll. Ingvar,ja han som äger IKEA hade dukat upp ett jättefint julbord i Valbo,norr om Gävle.Ett fint bord med alla jultillbehör (ingen snaps)
för endast 99:- kr.Rödbetssalladen var inte god men i övrigt godkänt.
Ha De
Evert