måndag 12 december 2011

En svunnen söndag och en svunnen tid...

Det här känns som om de vore i går. Men tiden jagar ju iväg så det ryker. Lilltrollet har fyllt 13 och "Skogens Konung" blir 15 i januari. Hon ett litet modefreak som älskar skolan. Sall bli fotograf i USA, det har hon bestämt och tusan vet om hon inte fixar det också. Hon är en mycket duktig fotograf. Han knyter flugor, vässar krokar och samlar på knivar. Går till skolan för att han måste, mer är det inte med det. Hon promenerar upp till skolan här i Angered och trivs med detta. Han åker med spårvagnen ner till stan och pluggar där. Klarar inte gangsterlivet här i Angered. Helst av allt vill han flytta till Porjus. Men efter skolan skall han åka upp till Norge och rensa fisk för att få ihop lite pengar.

Ja, jag säger då det. Ett hårt men ganska kort träningspass idag (även gumman var med) gör att jag känner mig ganska belåten. Korkade upp en flaska Palanca Ripasso, Valpolicella, en riktigt god Italienare från 2009,(från trälådan, du Ingvar vet?). Satt som en fläskläpp till ett par bitar cemenbert och lite lättsaltade kex. Glädjer mig över att Emil Jönsson har återkommit till sprintcirkusen och att Teodor Pettersson åker så förbaskat bra. Sprintande Hanna får också godkänt. Resten av det svenska laget kan sitta kvar på hotellrummen och spela stötpoker för landslagsbidragen.

Nu tänker jag krypa ner under duntäcket och luta huvudet mot kudden. Ha en fin måndag om ett par timmar. Jobba inte ihjäl er men var på plats så att jag får mins 6.000 nästa månad också. Kram på er.
pappa B

2 kommentarer:

Anonym sa...

öppnade själv en likadan flaska häromdagen o vet du den tog slut, en underbar kväll får man om man tar ett par glas av detta fina vin.
Det är vi värda du o jag .
Ingvar.

pappa B sa...

Jajamen, fina pojkar skall dricka fint vin den saken är klar. Köpte du en hel trälåda du med? En jäkla bra låda för junior att ha flugbildargrejerna i :o)