måndag 12 december 2011

Nu har tomten fått min önskelista..

Jag vill ha en sån här mysig filt att gosa in mig i medan jag läppjar på min lilla wirreknäpp i skinnsoffan. Fast inte en rosa utan en grön. Jag undrade när jag kontaktade företaget om snyggingen ingick vid köp av fler, men de hävdade bestämt att hon blev kvar på kontoret. Som vanligt så skall jag ner på Sportife om en liten stund. Skall bara köra lite radiosvammel innan jag tar trunken och ger mig ner i hetluften bland de stora grabbarna. Det måste vara en komisk syn för de som kommer ner för rulltrappan att se en lagom lönnfet gubbe slita runt bland alla vältrimmade invandrarkillar nere bland maskinerna. Snacka om katt bland hermelinerna!

Så här ser etiketten ut på det goda vinet vi drack igår. Det är inte det billigaste vinet men det var absolut värt sitt pris. Tror inte att det finns på alla systembolag,men det går att beställa. Jag handlade via Internet en trälåda med sex flaskor som jag fick hämta på bolaget här i Angered. Ett väldigt bra köp!

Nu är kvinnan på jobbet och trollen i skolan, även "Prinsessan" som har sovmorgon både måndag och tisdag. "Skogarnas Konung" tar spårvagnen ner till stan så han far iväg tidigare än den lilla damen, som bara promenerar upp till Vättleskolan. Vi kanske syns under dagen om det skulle hända någonting skojigt.

pappa B

OBS: I morgon skrider vackra damer fram i vita särkar med rött creppapper kring midjan och ljus i hår och händer. Lucia är på G, glöm inte bort detta mina damer och herrar

Inga kommentarer: