torsdag 1 december 2011

Fullträff i Angered!

Idag var jag lat. Bestämde mig för att testa en av de nyöppnade restaurangerna här i centrum. Nya matställen i gamla lokaler, nja man har allt gjort lite förändringar efter de tidigare ägarna. Angereds Suschi och Angereds Palace, fint skall det vara sa bondgubben då han fick mahognyflis i röven.

Jag bestämde mig för lite kinesisk/japnsk variant och trampade in på Angereds Suschi.
I dagens lunch ingick det även soppa, dricka, sallad, kaffe eller te. Startade upp med en minosoppa med purjulök och sjögräs. Hävde i en rediger sked med sjögräs (det är attans så nyttigt har jag hört). Nu är det så att sjögräset sväller i kontakt med vatten, speciellt varmt sådant så min soppskål blev sjögräs med lite soppa i stället för tvärtom. Jag slevade och tuggade i mig förrätten och det smakade gott. Beställde sedan in rullader av entrecote fyllda med purjulök i en mycket god, lite söt sås. Ris och lite grönsaker till. Hoppade både kaffe och te, men gick mycket mätt och belåten därifrån. Kalaset kostade 75 kronor, väl satsade pengar. Välkommen till Angered jag kommer garanterat tillbaka.
Nästa vända blir det till att testa Angered Palace. Tyvärr verkar det vara en ny variant av förstorat gatukök, men vi skall i alla fall ge dem en chans att visa vad de kan. Deras lunch måste vara Göteborgsområdets billigaste, 65 kronor det var det länge sedan man betalade.

Funderar på att börja berätta en saga i min lilla radiostation. Tror ni att det kan vara något? Gör kanske ett försök i kväll, vi får se hur det faller ut. Nää, ingen vuxensaga med sex och rackartyg utan en liten mystisk saga som mamma och pappa kan lyssna på innan de kryper till kojs. Skulle vara roligt att få lite åsikter om detta här bland kommentarerna. Tack för det.
pappa B
Skicka en kommentar