onsdag 30 november 2011

Jag tycker faktiskt lite synd om damerna i svart med bara en liten springa att se igenom. Tänk er själva vad lite av vår vackra stad de ser. Och en del har dessutom ett nät över springan. Givetvis måste de stanna länge här hos oss, så de hinner se hela staden innan de far vidare ut i världen...

Dagens lunch, nu börjar gubben med sina matbilder igen. Ja jag vet att en del av er gnäller men det skiter jag i. Tycker att det är roligt att visa upp att jag äter varje dag bara så ni vet detta.
Idag blev det bacon, igen. Tog tre små potatisar av sorten RATTE, den ses som en verklig delikatess av världens kockar, skivade den tunnt och råstekte den i flottet efter baconfläsket. Blandade ner en finhackad liten gul lök och slog efter ett tag på en halv burk med krossade tomater och lät det hela koka ihop. Stekte ett ägg och lät två små salta gurkor, typ "barndomsminnen" hänga med. Fantastiskt gott skall ni veta. Mätt och belåten så var det dags att titta på skidskytte. Svenskarna både sköt och åkte som vankande gäss så jag somnade faktiskt en liten stund i massagefåtöljen.
I morgon har jag vilodag och då skall jag åka ner till stan och göra några små klipp med både pennan och bandspelaren. Då syns vi igen kan jag tro.
pappa B

Inga kommentarer: