onsdag 7 december 2011

Har man sett på farfar!

När det snöar i Angered då ser snön ut som grovsalt, lika hårt dessutom och så försvinner det innan man hinner blinka. Fast det norrländska hjärtat slår ändå en liten frivolt när man se att det blir lite vitt på marken. Men, skit samma, jag kan vara utan snö bara sjöarna lägger sig så jag kan ut och fiska med "Skogarnas Konung" och våra kompisar.
Så här såg det ut strax efter nio i dag när jag var på väg till gymmet. Lite lagom träning idag, bara så att det spänner lite här och där minst där, men ändå.
Talade i telefon med en Porjusjänta som sitter och lurar på andra sidan kullen ner emot Partille. Det blir nog kafferep i nästa vecka, det ser jag fram emot. Hon fyller år dessutom så jag får väl plocka med mig en tulpan till kaffet.
Kolla, så här ser det ut på Netto vare dag. Köer långa som bara den och personalen fullständigt skiter i detta. Bilden tog jag snabbt i går kväll med min telefon då kön ringlade iväg längst bort till andra sidan väggen. En solbränd kille satt i kassan och när jag frågade om de inte hade bättre service för sina kunder så svarande han att det brydde han sig inte om. Ni skall veta att det var inte långt borta att jag bad honom flytta hem till tältet ute i buschen igen. Dessutom flinade han bara då jag bad honom opa in en kassa till. Dags att bojkotta skotten med påsen i mun.
Träffade lille Stefan och näktergalen idag. Gruppträningen inställd, Jim sjuk så det blev lite vanligt slit och dra, lyft och press i stället. Kaffe fick vi i alla fall. Tack för det lilla Hanna.
Har önskat mig en ukulele till julklapp, såg att Lidl sålde en för 199 riksdaler. Har satt upp en väl synlig lapp så att alla kan se den här hemma JAG VILL HA EN UKULELE! står det med svart spritpenna. Skrev på en meter tapetrulle (baksidan där inget mönster fanns) och tejpade upp den över tomtebonaden i köket!
Skulle det vara så att du har en ukulele i skrubben som du inte längre använder, hör av dig, då kanske jag köper den själv, utifall ingen ser mitt budskap på köksväggen! Här skall liras!!!
Ha det så fint
pappa B

Inga kommentarer: