torsdag 8 december 2011

Dagens pass var bättre än bra!


Ja det var inte för att jag träffade de här snyggingarna utan för att jag kämnde mig stark och pigg idag. Hade nog kunnat pressa lite till, men tänkte att det är bäst att gubbaskrället passar sig så han inte förtar sig och blir på tok för stark.
Tjejerna på bilderna är två av de som tränade med Jonas under TRX-introduktionen nere på Sportlife i Almedal. Riktiga tuffingar under den vackra fasaden.

Jag sitter här och funderar på om jag skulle ta mig en tur med Ånedinlinjen över till Mariehamn? Har ju blivit så till åren kommen att jag får makalöst fina erbjudande från rederiet om minikryssning till priser som inte ens en kanotpaddlare i Nya Guinea kan erbjuda.
Kolla bara. Buss från Göteborg tur och retur, kryssning med del i B2-hytt, stort smörgåsbord och skärgårdslunch för 95 kronor! Jo det stämmer som medlem i sneiorklubben åker jag iväg och hem för det priset. Har du åldern inne så gå med du också. det kostar ingenting och ger dig bara fördelar.
Jag och "lille-August" åkte en sväng i fjol och det var väldigt trevligt. Funderar skarpt på att jag skall ta en sväng till efter helgerna. Bokar nog in söndagen den 22 då det statliga understödet har anlänt. Man kan ju dessutom passa på att handla hem lite starka drycker nu när tomten har varit framme och tömt barhyllan.
Här är bilden från akterdäck strax innan vi drog iväg mot Mariehamn. Vackert väder och glada figurer ombord gjorde det hela till an munter tur.
Jag lade till några tior extra och fick en enkelhytt av mycket god klass. Maten var, som det brukar vara ombord, av yppersta klass och priserna på det man ville dricka till höll också "havsklass" med andra ord gick det lätt att komma i form innan Trio Me Bumba drog igång fram på småtimmarna. Det som var drygast var bussresan upp till Stockholm och tillbaka igen, men glada gubbar och käringar och några burkar gott öl och fyllda tunnbrödsrullar gjorde att humöret stegrades ju närmare huvudstaden vi kom.
Den här gången skall jag satsa på lite video så att ni kan se hur roligt jag har det och vilken fin mat jag får stoppa i mig för 95 riksdaler.
pappa B

Inga kommentarer: