måndag 26 december 2011

Kolla på min lilla fotograf!

Hon sken som en liten sol. -Jag visste det, jag visste det tjoade hon när hon rev av pappret på kartongen med den nya Nikon L120. I med batterier, minneskort och så fast med kameraremmen. Allt på en tid som hade får flera luttrade yrkesfotografer att dra på smilbanden. Och så ut i köket. Tillbka till soffan och så var det jag som var motivet. -Nu skall jag städa ute i min lilla hall så att du kan montera upp den stora datorn där du har Photoshop hoade hon och for omkring som ett jehu. -Håll upp mackan pappa, sa hon och så brassade hon på. Instruktionsboken, vadå, den tar du hand om pappa, jag lär mig nog ändå.
Här sitter jag vid köksbordet och skall just ladda in med en köttbullemacka iförd min nya vita fina T-shirt som jag fick i hinken som flickorna på gymmet gav mig. Ett par dösnygga mörkblå byxor också och så 10 fria proteindrinkar. De ni gubbar!

"Prinsessan" har bestämt sig för länge sen, hon skall bli fotograf och jobba i USA. Anlagen finns, temperamentet och djävlar anamma också, sedan får vi se vad livet har i bakfickan åt den lilla busen. En sak är säkert, hon älskade sin nya kamera och det kommer att bli massor av fina bilder från henne. Även "Skogarnas Konung" var supernöjd med sina klappar och de har hållit sams i snart tre dagar. Håller detta i morgon med så får jag ta vår lilla trappstege och rita ett kryss i kökstaket.
pappa B

2 kommentarer:

Anonym sa...

Trevligt att det råder julefrid i hemmet. Blir Prinsessan hälften så bra fotograf som pappan så är lyckan gjord för henne. Jag såg inte om det var du eller Zlatan som satt i soffan
men det var nog du. God fortsättning på året.
Ingvar

pappa B sa...

Ha ha ja det är ju brukligt att synen försämras en aning när wiskeyn smyger in hi hi Men du har nog helt rätt min vän