fredag 16 december 2011

Svängigt på Park Aveny...

Här öser BB4 på så gardinerna fladdrar på Park Aveny i går kväll. Sju glada ukulelelirare bjöd de festande sjuksköterskorna på riktig svängig musik under vimmeltimmen före julbordet. När man pratar om ukulele så har jag alltid förknippat detta med en allsångsledare som är i sitt esse och hoppar omkring med denna "minigitarr" och knäpper på den lite då och då. Skolmusik är en annan bild som susat förbi när man snackar ukulele. Tyvär var lokalen för stor med för många människor i rörelse framför bandet så de små högtalarna bar inte ut ljudet ordentligt. Men detta inverkade ju inte på själva musiken som verkligen var bra.
Jag har ändrat uppfattning och talar nu med respekt då det snackas ukulele. Jag har ju till och med inhandlat en nybörjar ukke till mig själv och skall börja knäppa på den bara tomten kommer.
Kolla in min och Stefans kompis, lilla näktergalen Pia (rätt namn) Här släpper hon loss i en rivig melodi. Kolla gärna gruppens FB-sida där kan ni både se och höra hur fint det svänger, inte minst under gitarrboogie och temat till Gudfadern, som får "pälsen" att resa sig.

Nu är det frid i huset. Övriga truppmedlemmar har utgått till respektive inrättningar och jag sitter kvar i min skrubb. Skall plocka ihop lite musik till mitt svammel innan jag tar med mig trunken och promenerar ner till Sportlife för dagens träningspass. Ha det, denna mysiga fredag...
pappa B

PS: Klicka på BB4 så får du både se och höra

Inga kommentarer: