torsdag 22 december 2011

Vad skönt, snart är det hela över...

I går var jag och kvinnan nere i stan för att strossa runt lite och eventuellt komplettera eventuella småpaket till trollen här hemma. Fy tusan säger jag bara. Att kliva in i 5:an var som att trampa rätt in i en mystack. Fattiga svenskar, glöm det. Käringar och gubbar överbelastade med paket, köer utanför varenda affär, till och med pressbyrån...nä nu får den här julhelgen komma och försvinna i oset av vidbränd gröt och överhettat grisröv. Medan världen svälter håller vi och våra ungar på att äta ihjäl oss. Stressar som idioter för att köpa julklappar? Vem fan har kommit på denna idiotiska idé att vi skall ge varandra julklappar? Det måste ha varit någon snillrik jude någonstans ute i pereferin.
Vi inhandlade två små presenter till dem var, sedan satte vi oss på Radisson och tog oss varsin "Irländsk kaffe" sedan tog vi en överfull 9:a hem till lägenheten i nordost (Pack-i-stan kallad i folkmun). Nu återstår bara städning vilket kommer att ta sin tid och när vi stressat klart, vaknat tagit oss till släkten i Jönköping, fortsatt stressa där och kommit hem igen (jag kör) så faller vi halvdöda ner i skinnsoffan och somnar.
Juldagen är den klart bästa, ungarna röjer tidigt och gumman och jag kan slappa i bingen. Annandagen ladas det upp för nya dagar innan århelvetet tar slut och det skall festas igen, skjutas raketer (förbjudet hos pappa B)drickas billig skumpa och ätas ett äpple.

Phuu..jag går fan och sätter mig i massagefåtöljen och äter en clementin.
pappa B

Inga kommentarer: