onsdag 21 december 2011

Två nya en bra!

För en tid sedan fick Angered två nya matställen. Bägge två etablerades i tidigare restauranglokaler varav en där man redan hade testat med två olika ägare tidigare. Här ovan ser vi Angereds Shusi en pärla som jag hoppas får all den uppskattning den är värd. Nu är jag ingen sushiätare av rang, men deras andra mat är fantastiskt god och personalen är både serviceinriktade och trevliga. En riktig höjdare var de fyra tunna ruladerna av entrecote fyllda med örter och lagda i en sky som smakade helt fantastiskt.
Här har det funnits två liknande restauranger tidigare och när man startar upp för tredje gången med samma koncept så ger detta absolut ingen ståpäls. Kollade dagens utbud och att äta friterad fisk på en kebabrestaurang det lockade inte mig. Jag valde det som borde vara kökets absoluta höjdare, kebabrulle. Döm om min förvåning när den serverades inlindad i folie lagd på brickan. Ljusgrått kebabkött torftiga grönsaker och ett bröd som mer påminde om tunnbröd från västerbotten en ett mjukt färskt kebab bröd. Dessutom sakandes det sås, vilket jag anser vara obligatoriskt i en kebabrulle. Förvisso kostade den endast 35 kronor inklusive ett glas kranvatten, mineralvattnet var slut. Fortsätter man i samma stil så antar jag att hela restaurangen snart är slut den med. Ingen höjdare och det var endast 10 ätande gäster i lokalen under bästa lunchtid.

Till kineserna eller om de är koreaner eller japaner, vet ej, dit kommer jag att gå fler gånger. Grabbana i kebabrestaurangen slipper se mig igen.
pappa B

PS:Träningsvärken hänger i men börjar avta så sakteliga. I morgon har jag en vilodag för att återigen vara på banan dan för dan.

1 kommentar:

Aimogreven sa...

Besse den enda Suchi som en riktig Porjusbo äter det är gravad laxöring. Och den enda kebab vi äter det är suovas. Återgå till Porjusmenyn.