lördag 3 december 2011

Vintermarknad i storm och regn! Skidskyttedamerna underpresterade grovt!

Ja det är inte lätt att vara arrangör i dessa decembertider. På Vårvädertorget skulle det hållas vintermarknad idag, men av detta bidde det ingenting. det blåsiga och regniga vädret satte stopp för detta. Ute på torget var det två besökare och dessa hade jättebråttom hem till sprintstafetten i Düsseldorf.

Ja och jag skulle egentligen åka ner till Luciacupen nere på Svenska Mässan, men jag struntar i detta, sitter hemma och myser i stugvärmen istället. Kvinnan jobbar, "Prinsessan" är med sina kompisar, "Skogarnas Konung" spelar vid datorn och då kan jag sätta mig i massagefåtöljen en stund och rulla tummarna.
Jorå, jag har tränat för länge sen, ett mycet bra pass dessutom.

Säg den glädje som varar
Anna-Maria Nilssons fina andra plats i förrgår var en rejäl skräll och jag undrar vad oddsen hos spelbolagen var för den presationen. Idag var det dags för damernas sprint och ingen av de svenska tejerna lyckades komme i mål bland de 15 bästa. Bedrövligt. -Det är svårt på skjutvallen, sa halvblinde svammelgubben Ulfbåge, som borde ha plockats bort för länge, länge sedan. Nu har han även fått en halvviskande Zidek som bisittare så nu blir det ännu tråkigare. Han glömde bort att alla skidskyttara sköt på och från samma skjutvall och åkte samma bana som de svenska tjejerna. När skall en svensk kommentator våga säga att någon åker eller skjuter dåligt? Lyssna på de norska kommentatorerna, de skräder minsann inte orden om de sina när de inte lyckas. Svenska medier verkar tycka att bara de svenska deltagarna kommer över mållinjen så har man presterat. Inga positiva vibbar vare sig ute i spåren och på skjutvallen och inte från kommentatorbåset heller. Bevare mig för resten av vintern.

En kille och en tjej i sprintfinalerna för längdåkarna i Düsseldorf, det får bli godkänt, men inte mer. Resten av den svenska truppen underpresterade rejält tycker jag. Nu var det många färska figurer som skulle skida fort så detta kanske man skall ha överseende med. Ingemardotter är förmodligen rejält övertränad och lyckas inte få med sig bakpartiet lika rappt som speediga norskor och tjejerna från andra nationer. Lite vila och några McDonalds ostburgare kanske skulle göra susen inför nästa tävlingshelg?
Kalla, Björgen och Duracell-kaninen Johaug tränar på hög höjd (gymmet ligger på gredje våningen) och siktar stenhårt på Tour De Ski och tävlingarna på den. Bra beslut tycker jag. Hoppas även att lilla Haag kommer igång också liksom Rydqvistar´n, det behöver vi svenska TV-tittare.
Nu smyger jag ner mig i massagefåtöljen. Ha det så bra.
pappa B

Inga kommentarer: