söndag 4 december 2011

Ingen riktig vinter i antågande...

Så här såg det ut den 20 februari i fjol, på gatan utanför vårat hus. Snö både högt och lågt och 50 cm is på sjöarna runt omkring Göteborg. Vi satt på Surtesjön, "Länsman" och jag och drack kaffe och käkade lussekatter den 13 december. Skall vi göra detta i år så får vi ta båten!
Tusan vet om man får uppleva den här synen i år. Nu när man tränat så flitigt fått lite armmuskler och kanske kan borra lite fler hål runt sjöarna. Nåväl, vi får välan se,som gubben sa när han klippte av ögonbrynen.
Nu går jag runt och smyger i fruktdiskarna och väntar på att blodgrapen skall komma in. En halv sådan här C-bomb och ögonen står som råttpickar ur skallen på en och hela ansiktet förvrids i en grym grimas. Sur som sjutton men nyttig till tusen. Fortsätter spana och skulle någon av er upptäcka att de anlänt gamla Svedala så skrik till. Jag sätter nog i mig runt 10 kilo blodgrape innan sommaren kommer.
Nu skall jag försöka prata ihop fortsättningen på min saga i min lilla radiokanal här uppe till höger. Gräshoppan Gustaf och grodan Olofsson har just påbörjat ett äventyr som ingen vet hur det kommer att sluta, inte ens jag.
pappa B

Inga kommentarer: