måndag 16 januari 2012

Det blev rena rama skridskobanorna i morse...

Likt dimman i Lütsen låg smoggen över Angered och vägarna var isgator
Jag laddade upp och tänkte ta en promenad, kände att det var aningen kyligt och valde bort Rannebergsrundan mot den lite kortare Dagisrundan. Men...men när jag väl kom ut så insåg jag direkt att det skulle vara förenat med dålig träning och farlig promenad att ge sig ut på promenadvägarna.
Det var rena isgatorna och det var bara att vända om in igen. Den tunga dimman, fukten och minusgrader gjorde det livsfarligt att ta sig fram utan dobbar under skosulorna.

Väntade till klockan blev halv fyra då det hade släppte med den värsta ishalkan och tog mig runt vår Dagisrunda på 3,4 km på en bra tid. Målet längre fram i vår är att ta mig runt på 25 minuter, då skulle jag känna mig ganska nöjd, den är ganska tuff med 2 kilometer motlut i början, sedan planar den ut den sista kilometern.
pappa B

2 kommentarer:

Synnøve. sa...

Inget vidare väglag det där.
Hoppas halkan försvinner i alla fall.
Här är det just nu 11 minus... Inte så mycket snö då tyvärr.
Ha en fin tisdag nu.
Kram Synnöve.

pappa B sa...

Tack det samma Synnöve. Kul att du hänger med, skall ner på gymmet nu och svettas lite :o)