tisdag 17 januari 2012

Man blir rätt så yr i huvudet..

Denna vitlök är gjord av is!
Finns på Ishotellet i Jukkasjärvi
..ja skall man hålla kolla på alla sorters tandcreme, tandborstar och munsköljar som florerar ute på marknaden. Jag har en helt vanlig tandborste utan el- eller turbodrift,inga baklysen, automatisk florskölj, blinkande diamanter antispinn mot ilande tandhalsar eller högtryckstvätt, inbyggd tungrengörning eller musik. En helt vanlig tandborste. Använder Colgate och skall munnen sköljas tar jag ett par droppar vademecum i ett glas ljummet vatten och gurglar mig med.
Tittar du på reklamkanalerna 3, 4, 5 och 8 då blir du överöst med tandcremer, borstar och supersköljmedel. En djungel helt enkelt.
Jag käkar vitlök, rå, nästan varje dag och borde förmodligen lukta som ett sopnedkast i näbben. Men det gör jag förmodligen inte för alla människor stannar kvar i min närhet och ingen ryggar tillbaka då jag öppnar truten.
Nu väntar jag på den uppfinning som gör att man sväljer ett litet luddigt piller när man stiger upp och så trillar det ut genom röven fram på kvällen och hela kroppens tarmsystem är putsat och klart.
Vänta ni, det är på G. Kinererna forskar redan.
pappa B
"När fattigdomen kommer in genom dörren
flyger kärleken ut gnom fönstret" 

Inga kommentarer: