söndag 8 januari 2012

Kolla vad jäntan fixade till...

...det är inte lätt att ha låg profil på intaget när ens lilla dotter plötsligt försvinner in i köket och en timme senare kommer ut med ett fat med nybakade CupCakes med chokladsmörkräm. Riktig inget halvfabrikat här inte.

Nu är förvisso smöret slut och florsockret med men vad tusan, det finns ju fortfarande affärer som säljer dessa livsmedel. Hon fick en bok av sin ena kusin, en tjock liten rackare, boken alltså. Fullproppade med supergoda recept på bara CupCakes. Den lille, nåja hon är ju 13 år, älskar att baka och laga mat. Någonting som hennes fader backar upp så mycket det går.
Så emellan våra fighter så är vi superbästisar och hon bakar och grejar inne i köket så det står härliga till.
Vad säger ni om detta?
Först bakade hon och kom in och bjöd mig och storebror, sedan fotograferade hon och sände mig bilden på mail. -Det ser väl inte så tokigt ut lilla pappilappi (hon kallar mig så när hon är på bra humör). Både bilden och CupCaken blev jättefina och mycket goda dessutom.

Städningen den tar jag eller mamma hand om för det är inte alls lika roligt. Idag har kvinnan åkt till "Jerusalem" för att hälsa på sina föräldrar och då dansar givetvis råttorna på bordet. Vi åt palt till middag med smör (resten gick åt till smörkrämen). Mjölken tog också slut vid paltfesten och ingen av oss ides gå ner till ICA för att proviantera. Skåprensning bjöd på fullkorns spagetti kokad i grönsaksbuljong och en god köttfärssås. Saft till juniorerna och sista julölen till mig. Nu har det blivit ny dag för länge sedan så jag tänkte krypa ner under täcket.
God morgon ni andra, vi syns i morrn.
pappa B

"Om din ovän förargar dig, ge trumpeter till hans barn"

Inga kommentarer: