fredag 27 januari 2012

Koreanen hos bildoktorn..allt grönt!

...klara papper blev det hos Bilprovningen när man gjorde årets obligatoriska kontroll på vår Korean. Inga problem, det var bara att rulla vidare.
JAg funderade efteråt varför man egentligen är orolig när man kör in på parkeringen framför de tre stora portarna. Det är ju för tusan bara en bil det gäller. En klump av plåt och metall.
Det är väl för tusan ingenting att oroa sig för? Men lika förbaskat så är man lite stirrig när reg.numret dyker upp på displayen ovanför portarna och man skall rulla in.
Jag antar att det mest är den ekonomiska biten som spökar. Skall det bli ett kostsamt verkstadsbesök eller går bilskrället igenom.? Samtidigt är ju detta högst viktigt då det gäller både vår egen och andras
säkerhet ute på vägarna så visst är det befogat.
Såg att jag glömde fälgsidorna på sommardäcken så
jag får försöka masa mig ner till Biltema och införskaffa ett par till vinterdäcken också. Så här kan ju inte min och "Skogarnas Konungs" tuffa bil se ut..
pappa B

Inga kommentarer: