fredag 27 januari 2012

Tack Pelle Dalberg, snygg bild....

Har ni sett på tusan! Här sitter gubben ute på isen och pimplar!
Det var en stilig bild på två stiliga frisksportare som damp ner idag. Pelle Dalberg, skridsko- och skidåkare av rang glider ofta runt med sin kamera på magen. Här var han och hans kompis ute på Surtesjön en sväng och där satt jag, och förmodligen "Länsman" med och pimplade.

Nu har jag fått sprutt på mitt bredband igen så nu slipper ni inte undan längre, så de så. Skall nog svammla lite i radion i morgon också, kanske.
pappa B

2 kommentarer:

Aimogreven sa...

Ja du Besse jag är imponerad du sitter där lugn och cool i abborrevatten. Medan jag har sådana vatten inpå knuten men har inte förmått mig till att pimpla ännu. Nä en Porjusbo skall ha rött kött i fisken.

pappa B sa...

..men min vän, Aimogreven. Man tager vad man haver och finns det inte fisk med rött kött då tar man hederlig svensk insjöabborre, och är lika glad för det.