onsdag 11 januari 2012

Livet rullar vidare...

...och jag är fort farande täppt i näsan, hostar så att tavlorna på väggen här hemma rör på sig. Det var då själva fan vad segt detta blev. Missar dagens första träff på gubba-dagiset då jag inte vågar gå ner och ta i för kung och fosterland. Hoppas däremot att jag kan mjukstarta på lördag/söndag och sedan vara redo för nästa onsdag. Knepigt, men jag kände mig mycket bättre innan helgen men så började hela skiten om igen.

Decembervinter i Angered julen 2010. Snö och kallt.
Nåväl, rå vitlök får utgöra en stor procent av intaget de närmaste dagarna även om resten av familjen håller sig på armlängds avstånd från gubben. Idag blir det radiosvammel också, en liten kort snutt då jag inte varit ute och rört på mig och hämtat influer från bygden och grannarna  på några dagar. Började dumt nog med en ny saga som jag inte vet hur den skall fortsätta, föll för lyssnartrycket måste jag erkänna. Men har man tagit fan i båten så får man ju ro honom i land.
Kolla så vackert det var på vår gård i december 2010. I fjol regnade det mest hela tiden, och inte så pass snö att det knarrar under skosulorna har vi fått så här långt in på det nya heller. Visst är det konstigt. Vädrets makter lever ett eget liv och det kanske är tur det. Annars hade nog säkert någon knäppgök varit framme och manipulerat med detta också, var så säker. Tänker under alla omständigheter klä mig varmt och ta en promenad ute i det fria idag, håller på att gå i taket av att inte få bränna lite krut.
Kommer nog insmygandes hit i kväll med lite skvaller eller annat skrot, du kan väl titta in och kolla. Ha det så bra tills dess och var rädd om er.
pappa B

"För en myra är daggen som en översvämning"

Inga kommentarer: