onsdag 11 januari 2012

Proteinbomb till lunch...

En rejäl baconomelett och lite färg fick bli dagens lunch.
Jag har inte slutat att äta helt, även om en del tror detta. Har bara struntat i att fotografera allt jag kört i i ansiktet under de senaste dagarna.
Idag blev det en omelett på tre små ägg med bacon och ost, gurka och tomater, som  ger färg åt maten.

Som extra intag mellan frukost och lunch så mixade jag ihop ett äpple, Proteinpulver och mjölk till en supergod smothie som slank ner i ett nafs. Snacka om uppladdning utan att det kommer att ske någon våldsam förbränning. Kör lite hantlar här hemma och så gummiband bara för att inte trilla ner på ruta ett helt och hållet.


Bästa mellanmål
Många gånger så skrattar man åt alla reklamtrix vi blir överösta av via radio, TV och dagsmedia. Minska i vikt med äppelcider, bli 5 kg lättare på en vecka, banta med Lill-Babs ja knepen för att lugga oss på pengar är  verkligen varierande. En TV-reklam som jag däremot vet fungerar är denna med Olo (se bilden). Jag har börjat äta den som mellanmål och mår fantastiskt bra. Magen är perfekt och dessutom smakar den verkligen friskt och gott. Jag äter två varje dag en mellan lunch och middag och en innan jag kryper ner under täcket. I reklamen så lovar de pengarna tillbaka om man inte är nöjd och märker någon skillnad efter 14 dagar. Det gör jag, fast jag är ju jättenöjd så jag skall maila till företaget och fråga om de inte kan bidraga med några förpackningar eftersom jag tycker att den är så bra. Det måste väl funka, eller vad säger du? Nåväl, nu ser ni att jag fotfarande äter och mår bra. Hade tänkt ta mig ut en vända idag men det får nog bli lite senare för just nu hinner jag inte. Helena Ekholm har just fått kliva upp på prispallen som tvåa efter finskan Mäkereinen. Får väl ge Ekholmskan en liten applåd. Den här framgången  behövde hon nog inför avslutningstävlingarna i skidskyttet framöver.
pappa B


"Små tjuvar hänger man, för de stora ska man ta hatten av"

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet då en som gläds åt att matbilderna blivit färre, han är känd som "Axelklaffen", jag tycker dock att bilderna är väldigt smakliga. Järnberg

pappa B sa...

Ha ha ja "Axelklaffen" Han hatar mina matbilder och det är detta som är en av anledningarna till att jag lägger ut dem :o)