torsdag 19 januari 2012

Vilodag och skallebang!

Rena djungeln är det nere vid Lärjeån. Lite spännande, finns det krokodiler här?
Här får inget röjas eller fraktas bort.
Hela dalen utefter Lärjeån är ett skyddat
 naturområde
Området nere vid Lärjeån får inte röras. Det skall se ut som det gör. promenadvägarna blir smalare för varje år då leran ger vika och glider ner i ån. På bilden är det en del av avrinningen från Angered Centrum som kommer ut och bryter igenom lervallarna fram till själva ån. Jag lade min promenad efter den här vägen idag bara för att få lite ombyte från de mest vanliga sträckorna på våra promenader. 5 ganska lätta kilometrar fick jag ihop och i övrigt har jag lagt in en vilodag idag.

Jag har nog fortfarande kvar lite av förkylningen för idag dunkar det i skallen mer än normalt. Fast det är ju bra att det värker, då finns det förhoppningsvis något där uppe som kan värka. Ikväll skall Tyskland besegras, vilket jag verkligen hoppas att de svenska killarna klarar av. Men...helt säker är jag inte. Magsjuk har ju börjat florera i den svenska truppen och med lös mage stoppar man inga tyska tankers, den saken är klar. Sosse manifestet går hårt åt Juholt, det rapporterar Expressen i sin app. Flera av de höga partikamraterna vill att han skall avgå. sitter han kvar fram till sommaren? Jag tror det inte utan nu får man börja om från ruta ett igen. Krismötet på Sveavägen 68 har inte varit någon lätt match för Juholt.

LO-basen, Wanja Lundby-Wedin var inte nådig och pressade honom hårt (Inte snyggt då man nyss haft egna lik i skrubben). Flera ledamöter kräver hans avgång. Detta lades fram av Västernorrland genom Elvy Söderström.
Juholt själv står som ett frågetecken och skyller hela tiden på medierna?

pappa B
"Man skall inte stryka smör på fläsket"

1 kommentar:

Anonym sa...

att inget får röras stämmer inte, dom röjer vandrings hinder för lax och dylikt vid lärjeån