fredag 6 januari 2012

Viss tusan blir man bedrövad....

..här beställer man hem en påse Eucalyptus-Menthol, de små bruna pillren som tillsammans med ett glas varm mjölk fick hostan att försvinna i ungdomens år. Hem kom en påse som nästan såg likadan ut som dem jag minns från förr. Att man gjort om och plockar bort detaljer på sjuksköterskan och gubben i sängen det skiter jag i, det är väl tidens gång, att förenkla. Men, att man dessutom tagit bort både smak och kraft från pillerna i påsen det blir jag både förbannad och besviken på. Efter sju piller i ett glas varm mjölk som fick vilken rallare som helst på fötter så tryckte jag ner 12 piller i den varma mjölken och kraxar nu värre än vad jag gjorde tidigare. Att Kanold inte längre står för produktionen utan den numera sköts och drivs av Leaf, är nog boven i dramat. Minsta möjliga tillveknings och disributionskostnad ger avkall på plillerinnehållet. Det blir ett kraftfullt tummen ner för detta i framtiden, den saken är klar.

Nu återgår jag omedelbart till vitlök och wirre, det fungerar fortfarnde om man inte helt plötsligt börjar genmanipulera vitlöken för att få bort doften. Det är ju denna som håller troll, elaka käringar och annat otyg borta...så gen fan i den!
pappa B

Inga kommentarer: